Eerste indrukken van Suriname - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu Eerste indrukken van Suriname - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken van Suriname

Door: Ivette

Blijf op de hoogte en volg Ivette

27 Februari 2014 | Nederland, Raalte

Lieve allemaal in Nederland,

Daar zit ik dan in Suriname. De tweede dag dat ik hier ben en dat het tropisch warm is. Ik heb een goede reis gehad, zowel van thuis naar Schiphol als van Schiphol naar Paramaribo. Het moment dat we de douane door moesten in Paramaribo was ik eigenlijk meteen bekend met de Surinaamse leefstijl. Alles op z'n gemakje doen en vooral niet stressen of zweten. Na ruim een uur waren we de douane door en kon de volgende reis naar ons huis beginnen. In een busje werden we naar het huis gebracht waar we werden ontvangen door drie jongens, onze huisgenoten.
De eerste indruk was niet heel positief. De kamers waren vrij vies. Wij hebben natuurlijk alles schoongemaakt en daarna de kamer ingericht zodat ieder ook zijn eigen plekje heeft. Het bevalt verder prima!

De eerste dag zijn we gaan rondlopen in Paramaribo en een aantal dingen die geregeld moesten worden hebben we gedaan. Zo ook een fiets huren. Dat is nog een vak apart, aangezien we hier links van de weg moeten fietsen en je in een rijtje achter elkaar moet fietsen voor de veiligheid. Best heel moeilijk met verkeer waar je voorrang moet nemen, anders sta je maar zo een kwartier te wachten.
We hebben in de middag een route gefietst langs alle stagescholen van iedereen! Echt super leuk om te zien.
We vallen wel op hier in Suriname en krijgen heel veel aandacht!
Een van de opmerkingen van een Surinamer naar de enige jongen onder ons was dan ook: eeeh jongen, jij bent rijk man! 1 jongen en 6 meiden, doe mij er eentje alsjeblieft! hahaha echt grappig. Dit soort dingen moeten we vooral negeren en gewoon aardig blijven, dan zit alles goed!

Vandaag heb ik kennisgemaakt met de directie op stage. Een super aardige, gastvrije mevrouw! Het is een klein schooltje, iets minder dan 10 minuten fietsen van ons huis, dus ideaal!
Ik mag kiezen of ik naar groep 5 of 6 wil, dus dit zal ik maandag met haar verder overleggen!
Morgen heb ik mijn eerste ontmoetingsdag met alle kinderen. Er is een ochtend waarbij de kinderen een hele lange muur gaan schilderen. Dit in het teken van muziek, echt heel leuk! Dus ik ben benieuwd!

Verder gaat het eigenlijk heel goed, het is natuurlijk even wennen hier maar met elkaar hebben we het heel gezellig!
Jullie horen snel weer van mij!

Heel veel liefs,
Ivette

  • 27 Februari 2014 - 16:35

    Mariet:

    Hoi Ivette, goed te horen dat je over bent en dat de eerste indruk goed is.

    Jij hebt vast ook al de palmen tuin gezien bij al de ambasadus. En er lekker langs fietsen

    En nu genieten, op dit moment regent het hier, jij geniet maar van het het heerlijk zonnetje.

    Heel veel liefs vanaf de Pimpernel.

  • 27 Februari 2014 - 20:23

    Mia :

    He scatie fijn te horen dat je al een beetje gewend bent geniet ervan en succes op school en veel plezier
    Groetjes HAAS


  • 27 Februari 2014 - 21:18

    Lvs:

    Zuuuusje,

    Leuk bericht en goeie eerste indruk!!
    Geniet van je eerste weekje:)

    X Lars

  • 27 Februari 2014 - 22:14

    Manon Velderman:

    Wauw! Geniet van je avontuur!
    Groetjes,
    Manon

  • 27 Februari 2014 - 23:06

    Femke Ruiter:

    Hee ivette!!

    Wat goed om te horen dat de eerste indrukken goed zijn! Natuurlijk ben ik heel benieuwd naar je verdere (stage)indrukken! Volgens mij kan het alleen maar fantastisch zijn om met die kids en leerkrachten te mogen werken.

    Heel veel plezier met mooie leermomenten. Wij zullen je hier blijven volgen!

    Liefs de Ruiters, vast ook van Yvet;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Raalte

Ivette

3 maanden SURINAME

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 9468

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 22 Mei 2014

SURINAME

Landen bezocht: