De eerste week op stage - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu De eerste week op stage - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu

De eerste week op stage

Door: Ivette

Blijf op de hoogte en volg Ivette

07 Maart 2014 | Nederland, Raalte

Daar was ik weer lieve allemaal!

Ik vertel er meteen bij dat ik in het huis al bijna drie dagen geen wifi heb dus ik moet steeds naar een plek waar ze wel wifi hebben. Skypen, appen etc. vanuit huis gaat dus tot nu toe lastig worden.

Dan nu even over mijn stage. Dat is namelijk de reden dat ik hierheen ben gegaan en nu in Suriname zit.
De vrijdag van de carnaval was echt geweldig. Lisa ging met mij mee naar stage en we hebben onze ogen uitgekeken. De kinderen kwamen rond half acht allemaal leuk verkleed het binnenplein op. Rond negen uur kwam er een dj. De knop van de muziek ging aan en we wisten niet wat we hoorden en zagen. Er werden geen kinderliedjes gedraaid maar echte billenshakers en dance muziek. Geweldig hoe de kinderen hier op hebben gedanst.

De eerste week stage zit er alweer op. Vier dagen stage gelopen in groep 5 met dertien kinderen. Ik heb voor deze groep gekozen, de juf leek mij namelijk ook erg leuk.
De eerste dag zijn we naar een kinderboekenfestival geweest, erg leuk om zo'n eerste dag de kids in een vrije situatie te leren kennen. Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik gewoon in de klas gezeten en echte lesdagen meegemaakt. Nja lesdagen niet echt, van half acht tot half twee naar school. En om half twee gaat de juf tegelijk met de kinderen naar buiten. Mijn verwachtingen waren vooral kijken en soms even rondlopen, maar ik heb al echt lessen gegeven deze dagen. Geschiedenis, rekenen, handvaardigheid en de kinderen deden echt super enthousiast mee. Ik heb namelijk niet net als de juf klassikaal lessen verzorgd maar al geprobeerd wat leuke werkvormen in te zetten en de kinderen hier kennis mee te laten maken. Het is een hele omschakeling om hier lessen te zien en dan ook zelf lessen te mogen geven. Een bijzondere ervaring, dat weet ik al zeker.

Vandaag heb ik lekker vrij en dus heb ik nu weekend. Heerlijk gevoel is dat. Ik zit nu bij een restaurantje Zus & Zo, hier heb ik trouwens ook heerlijk met Lisa gegeten dinsdagavond. Dit is een Nederlands tentje, waar we dus altijd wifi hebben. Ik heb net even geskypt met mijn lieve vriendinnetje Ger, zo fijn om elkaar even te zien.
Vanavond staat er weer een gezellige stapavond op de planning, morgen waarschijnlijk lekker naar het zwembad en zondag gaan we met een bus naar white beach, dit is een aangelegd strand in Paramaribo.

Het besef dat je aan de andere kant van de wereld zit is er steeds meer, zo bijzonder dat ik dit mag meemaken. Tegelijkertijd ook wel spannend, maar als je dan ziet wat je ervoor terug krijgt ook van de kids op stage, geweldig!
Met elkaar in het huis is het heel gezellig. We kunnen goed met elkaar, ondanks dat je elkaar eigenlijk nog niet kende voordat we hierheen gingen.
Hopelijk is het bij jullie in Nederland ook allemaal goed!!
Hele dikke knuffel van mij!
Tot heel snel weer lieve allemaal!

  • 07 Maart 2014 - 14:48

    Yvon:

    Wauw ivette! Super om te lezen hoe leuk je het daar hebt!
    Geniet lekker van je weekend! Veel plezier zondag op de white beach!! JALOERSSS...

    Hou je taai!
    Liefs vonne

  • 07 Maart 2014 - 23:14

    Ester Blankenvoort:

    Hoi nichtje, wat ontzettend leuk om jouw verhaal op deze manier te volgen. Ik verheug me nu alweer op het volgende verslag. Fijn weekend gewenst 'n maak het niet te gek hè:-)
    Liefs van De Blankenvoortjes

  • 08 Maart 2014 - 16:46

    Mariet:

    Super Yvette omdat allemaal te lezen. De foto voor de letters heb ik ook van Gerard gemaakt. En wat geweldig de kindjes in de klas.
    Heel veel liefs van ons.
    Gerard en mariet.

  • 08 Maart 2014 - 22:00

    Ines :

    Lieve Ivet


    Leuk om dit gelezen te hebben.
    Een heel fijne week weer .
    Ik verheug mij al weer op het volgende verslag.

    Lieve groet moeders
    Knuf Xxx

  • 09 Maart 2014 - 11:16

    Tamara:

    Hé lief nichtje,

    wat heerlijk om jouw verhalen te lezen!
    Je doet het goed, lief nichtje!
    Knap
    succes en genietse!

    dikke knuffel van de boys en Tamara

  • 09 Maart 2014 - 18:12

    Leonie:

    Nichie!

    Helemaal leuk jou verhaaltjes & fijn dat het allemaal goed gaat!
    Bijzondere foto's ook.. erg leuk om te zien!!

    Hou je goed kanjer & ik kijk weer uit naar je volgende verslag:)

    Dikke x Leo

  • 10 Maart 2014 - 19:01

    Ivette:

    Wat een lieve en leuke reacties van iedereen.
    Echt super bedankt hiervoor, leuk om te zien dat zoveel lieve mensen mij volgen!
    Tot snel weer.
    Liefs van mij

  • 10 Maart 2014 - 22:40

    Lars:

    Ivetjeee,

    Super leuke foto's met de kids.
    Mooi om te zien en fijn om te horen dat het goed gaat!!
    We skypen woe of dond weer even.

    Dikke kus

    Lars

  • 11 Maart 2014 - 21:50

    Elien:

    He Ivette!

    Super fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en wat een leuke foto's!!
    Veel plezier meis en kijk al uit naar je volgende verhaal.

    Kusss xxx
    Elien

  • 13 Maart 2014 - 15:37

    Ans Hulshof:

    Lieve Ivette,
    Mooi om je zo ver van huis toch te volgen. Fijn dat het goed gaat.
    Mooie foto's van jullie en van de kindjes in de klas in uniform.
    Veel succes en groetjes, oom Ben en tante Ans.

  • 13 Maart 2014 - 16:54

    Maaike:

    Superleuk om te lezen! Klinkt allemaal heel leuk!
    Geniet ervan!! & doe de groetjes aan Lisa. ;)

  • 14 Maart 2014 - 17:29

    Linda Wispels:

    Hoi Ivette,

    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet van alles daar en leuk om je zo een beetje te volgen :).

    Linda

  • 15 Maart 2014 - 12:00

    Angela Wispels:

    Hoi buurmeisje,

    wat leuk dat ik je kan volgen op je avontuur! Fijn om te weten dat je het naar je zin hebt, in alle opzichten!
    Ik ga je zeker volgen dus kijk maar uit wat je vanaf nu vertelt!!!! Veel plezier en vooral veel LESPLEZIER!

    groetjes Angela

  • 16 Maart 2014 - 11:03

    Harrie En Truus:

    Hallo Ivette,

    Super om je verslag te lezen leuke foto's en fijn te horen dat je het naar je zin hebt.
    Genietse.

    Groetjes Harrie en Truus,

  • 17 Maart 2014 - 14:09

    Gerard En Mia:

    He Scattie
    Fijn te lezen en te zien dat je het daar naar de zin hebt.
    Aan de andere kant van de wereld apart he. maar waar.
    Leuk om de verslagen te lezen en de fotos te zien, het ga je
    goed geniet en maak plezier en scharrelen he????
    lieve groet ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Raalte

Ivette

3 maanden SURINAME

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 9471

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 22 Mei 2014

SURINAME

Landen bezocht: