Alweer meer dan een maand in SU - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu Alweer meer dan een maand in SU - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu

Alweer meer dan een maand in SU

Door: Ivette

Blijf op de hoogte en volg Ivette

27 Maart 2014 | Nederland, Raalte

Daar ben ik weer. Iets later dan verwacht, maar mijn verhaal zal er niet minder lang om worden. Die maandag dat ik mijn vorige verslag heb geplaatst zijn we naar het Holi feest geweest. We waren niet van het veld af te slaan, het was echt geweldig. We zijn eerst naar de palmentuin geweest in Paramaribo, waar we vanaf het begin werden overladen met gekleurde poeders. Iets later in de middag zijn we naar een plein geweest waar een DJ was met house muziek. Zon, goed weer, lekker drankje en genieten maar! Echt een top dag/avond gehad die werd afgesloten met vele mooie nummertjes van DJ Chuckie.

De volgende dag uiteraard weer netjes naar stage, iets vermoeiender dan anders maar daar mag de juf niet minder vrolijk om zijn. En gelukkig kan dat ook niet als je deze lieve kids om je heen hebt. Deze week heb ik weer leuke spelletjes en lessen met de kinderen gedaan.
Jammer genoeg hebben we deze week weinig zon gehad. De temperatuur was gewoon lekker, maar zo af en toe een regenbui waardoor we dus niet konden zonnen. Vrijdag was onze lieve huisgenoot Marinda jarig. Ik was al vroeg wakker en heb een heerlijk ontbijtje voor ons allen klaargemaakt. 's Avonds zijn we met ze allen naar een Pannenkoeken en poffertjeshuis geweest. De pannenkoek was lekker, maar kan toch zeker niet tippen aan die van ons in Raalte!

We hebben een gezellige avond gehad bij 't Vat (een leuke bar) en daarna wezen stappen.
Het weekend was verder lekker relaxt en we zijn thuis gebleven met ze allen.

Afgelopen week heb ik woensdag bezoek gekregen van Ron en Frank, twee leerkrachten uit Nederland. Zij hebben bij mij in de klas gekeken en een les gevolgd. De kids waren echt zo gedreven en enthousiast, leuk om te zien. We hebben een goede evaluatie gehad en ze waren positief over dat wat ze hadden gezien.
Maandag ga ik met het schoolhoofd een printer kopen. Dit gaan we doen van het geld dat we met de actie in Nederland bij elkaar hebben gespaard.
Gister fietste ik even alleen door de stad en besefte ik hoe erg ik het nu naar mijn zin heb hier. Veel geniet momenten!

Vandaag was een heerlijk dagje chillen met Lisa. We zijn gaan lunchen bij Zus en Zo, daarna lekker gaan zwemmen en zonnen bij Zin en zitten nu aan onze overheerlijk pizza thuis.

Zondag gaan we naar een strandfeest in Paramaribo, Sunglam. Proberen weer een beetje bruiner te worden.

Jullie ook alvast een fijn weekend!
Liefs mij

• 27 Maart 2014 - 23:58

Lisa Seuters:

CHILLE BILLEEEEEEEEE

• 28 Maart 2014 - 08:40

Mariet:

Hoi Yvette,

Goed tlezen dat jij het naar je zin hebt, en grappig om te lezen de palmen tuin, zo herkenbaar.

Hier is nu ook een lekker zonnetje.

Wat een lieve ouders heb jij toch, het huisje van Tamara schiet lekker op, volgend weekend kan ze er in.

Maar jij geniet nog maar van alles.

Veel kiefs van ons,

Gerard en Mariet.

• 28 Maart 2014 - 13:49

Ans:

Dag Ivette,

Geweldig dat jij het zo naar je zin hebt.
    De verslagen en de mooie foto's bevestigen dat ook wel.
    Veel succes verder, de tijd vliegt.

Liefs van Ben en Ans

• 28 Maart 2014 - 16:48

Maria Borgonje:

Hallo Ivette,Hier zijn jou buurtjes Geert en Maria. Hoe is het daar in het verre warme Suriname???ben je al een beetje gewend aan het land en de mensen daar, we hebben de foto,s gezien. Wat kleurrijk zijn de kinderen en wat zien ze er lief uit.Het is daar heel anders les geven als in Nederland of valt dat wel mee.Je hebt daar misschien veel meer last van de warmte en doen ze daar s;middags wel een dutje??Geert en Ik hopen dat je heel veel van het land, de mensen en de cultuur zult genieten, want je tijd is daar voor je erg zo voorbij, En je bent zo weer in Nederland.Je geniet toch wel lekker van op het terras te zitten en kijken naar al dat moois wat er voorbij komt. Ivette het ga je goed daar en beleef de tijd van je leven.

Groetjes Geert en Maria de Buurtjes, TUT KIEK IN ROALTE EN KUSSIES VAN OONS.

• 30 Maart 2014 - 16:19

Mia:

He scattie,

Wat maak je veel mee daar joh,
    Moet je ook werken daar Ha HAHa
    Grapje, geniet er lekker van de tijd gaat snel he??
    Tot gauw en liefs van ons

Gerard en Mia

• 31 Maart 2014 - 12:14

Elien:

hey Ivette!

Fijn dat je het naar je zin hebt!!
    hoe was het strandfeest gister?
    Lekker gaan genieten daar he,
    gaan snel weer even skypen.

kuss

• 02 April 2014 - 21:20

Laurens, Karin, Lotte En Thomas:

Hoi Ivette,

Nou, zo te lezen heb jij het prima naar je zin daar in Suriname, wat leuk om je op deze manier te volgen en wat een mooie foto's. Ga nog even lekker genieten van alles wat je meemaakt en van alle leuke feestjes!

Groetjes Laurens & Karin

Hoi Ivette

Ik hoorde dat je het daar leuk hebt. Het is hier ook heel warm 21 graden hoe warm is het daar
    Groetjes thomas en Lotte

• 03 April 2014 - 21:25

Leo, Truus & Jannes :

Lieve Ivet, wat een boeiende verhalen weer, zo te horen is het uitgaansleven daar ook tof en vermaak jij je daar wel in het mooie Suriname;)!
    Fijn om te horen ook dat het goed gaat met je stage daar..schattige kids heb je in de klas in uniform nog wel..Zelfde als in Thailand toen:). Wat een voldoening hè dat je dit werk kan&mag doen!!

Die overgeladen poeders hè..was dat bedoeld voor geluk?? Tijdens het Thaise nieuwjaar kreeg ik toen namelijk modder op mijn wangen..voor geluk haha.. Zo herkenbaar soms jou verhalen, top!

Wat gedurfd zo met die Kaaiman op de foto.. Mijn moeder zou dat maar eng vinden hoor!
    En dan die benamingen ook voor die tentjes daar: zus&zo en zin hèhè, erg grappig!
    We zagen al op een facebook foto dat de drankjes...jou daar ook wel bevallen! & hoe is het met de salsa dans moves waar je het over had voordat je vertrok!?

Hopelijk vallen de moskito's nu mee & kan je lekker van het zonnetje gaan genieten.. &Ivan de komende avonturen..want voor je weet..............

Lieve groetjes van ons & we wachten jou spannende/leuke verhalen maar weer af!!

• 06 April 2014 - 13:11

Renneke:

Hoi Ivet,

Wat een mooie verhalen en wat beleef je veel in het verre Suriname.
    Ik heb het gelezen en mooie foto,s gezien.
    Geniet volop en straks mooie foto,s en herinneringen mee naar huis.

Groeten en een knuffel van Renneke.