Vandaag precies op de helft, het gaat zo snel..... - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu Vandaag precies op de helft, het gaat zo snel..... - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Ivette Schooten - WaarBenJij.nu

Vandaag precies op de helft, het gaat zo snel.....

Door: Ivette

Blijf op de hoogte en volg Ivette

10 April 2014 | Nederland, Raalte

Hoi lieve allemaal,

Zoals hierboven al te lezen is ben ik vandaag precies op de helft van dit bijzondere avontuur en deze mooie ervaring in SU. De tijd gaat zo snel, soms zou je willen dat een dag meer dan 24 uur had. Maar dat is denk ik wel herkenbaar als iets je goed bevalt.

Zondag 30 Maart zijn we met alle meiden in het huis naar een event geweest in Paramaribo, Sunglam. Kaarten waren gekocht, iedereen had een goed humeur en stond klaar om weg te gaan, de taxi was er dus wat kon er nog mis gaan?? Helaas, het begon hard te regenen onderweg. En wij maar hopen dat het weer zou omslaan en de zon zou gaan schijnen. Rond half twee kwamen we aan op Sunglam. En wij waren gewoon een van de eerste twintig die er waren, te lachwekkend. Tot een uur of vier lekker gechilld en geklets met elkaar. En ja hoor, de mensen kwamen binnen en de zon begon te schijnen, lovely! Al met al echt een super toffe dag gehad. Tussendoor heeft het nog wel wat geregend, maar op zo’n moment maak je, je echt niet meer druk om je haar dat nat is (wat ik in NL al lang had gedaan haha) De terugweg was wel boeiend aangezien deze begon met een wandeling door een vers modderbad op blote voeten, vervolgd werd in de taxi en werd afgesloten met een verfrissende douche in ons huis haha!

De week hierop ben ik gewoon weer naar stage geweest. Maandags kwam ik op stage en hoorde ik van de directrice dat de juf van de tweede klas (groep 4) met verlof was, met de vraag of ik die klas vandaag alleen wilde lesgeven. Ik had hier al eerder een schrijflesje gegeven en wist dus al het een en ander over deze klas. In vergelijking met mijn eigen klas een pittige uitdaging. Maar ook dit zijn lieve kids, die open staan voor nieuwe dingen.
De ochtend positief begonnen met de kids, we hebben afspraken gemaakt en tussendoor wat leuke spelletjes gedaan om de concentratie vervolgens weer op te frissen. Het was al met al een pittige ochtend en ook rijke leerervaring die ik meeneem in mijn rugzak naar NL.

Dinsdags kwam ik op stage aangelopen en werd ik door de meiden van de zesde klas aangesproken. Ze begonnen een heftig verhaal te vertellen over een meisje dat was flauwgevallen op school en het had in de krant gestaan. Ik was natuurlijk erg geschrokken en reageerde hier dus ook zo op. Tot het moment dat de meiden ontzettend hard begonnen te lachen. En juf had nog steeds niks door hoor… 1 APRIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En ik kon ze geen ongelijk geven dat ze mij goed voor de gek hadden gehouden! Geweldig om te zien. Op dat moment ervaar je even hoe je zelf als kind was op de basisschool.

Zaterdags zijn we naar de Paramaribo Zoo geweest met elkaar. Behalve dieren van de boerderij hadden ze dan toch ook echt een aap, tijger, otter en wat andere kleine beesten. Leuk om het verschil te zien met een dierentuin in NL, weinig tot geen overeenkomsten kan ik je zeggen. Uiteraard wel een heel gezellig dagje met onze reisleidster Lisanne (huisgenootje). Zij heeft ons deze dag op mooie plekken gebracht, plekken die we zelf nooit hadden gevonden. Om maar een voorbeeld te nemen: groot gebied met geiten haha.
In de avond zijn we naar een reggae feestje geweest. Gaaf om zo van allerlei soorten muziek feesten mee te maken en te ervaren hoe de locals dat hier vieren.

Zondags werd ik helaas wat ziekjes. Ik kreeg last van buikgriep en dit heeft mij een paar dagen achtervolgt. Gelukkig heb ik hier lieve meiden en of course Mark die goed voor mij hebben gezorgd, af en toe een kopje thee kwamen brengen en bouillon. Op zo’n moment verlang je wel even naar huis en is het normaal je lieve mama die er is als je ziek bent. Maar skypen helpt dan ook wel he pap en mam!
Hierdoor kon ik vandaag weer naar stage en was ik snel weer beter. Maar goed ook aangezien mijn mentor mij had geappt of ik er vandaag kon zijn. Zij wilde graag met verlof.
Ik heb echt een ontzettend, gezellige dag gehad met de kids. Stage is en blijft nog steeds genieten met mijn lieve klas!

Volgens mij heb ik jullie al wel weer een beetje een beeld kunnen geven van mijn leventje hier op dit moment. De reacties die ik steeds maar blijf ontvangen vind ik echt super. Vrienden, familie, buren, het werk, en alle andere lieve mensen die mij volgen en reageren echt heel erg leuk!
Ik zou zeggen blijven doen, er zullen nog meerdere verslagen volgen. Zo ook over de vele trips die we met ze allen hebben ingepland voor onze vakantie van ruim twee weken binnenkort.

Tot snel weer lieve allemaal, dikke knuffel!


  • 10 April 2014 - 09:48

    Elise:

    Ivette:) goed om te lezen, times fly when your having fun! maar das alleen maar positief!
    Zag idd al dat jullie gaven trips hebben geboekt voor in de vakantie, leuk en fijn om naar uit te kijken!
    Hier in Nederland alles rustig, en beetje shit weer nu. dus geniet er maar van daar.
    we plannen snel weer een Skype-date.
    Ga nu even lisa's reisverslag lezen ;)

    Groetjesss,
    en dikke kus, Elise

  • 11 April 2014 - 14:54

    Marieke:

    Hey Ivetje!!

    Wat een heerlijke verhalen om te lezen.
    Super dat je het nog steeds zo naar je zin hebt!!
    Hier gaat het ook goed!

    Dikke kus

  • 13 April 2014 - 13:36

    Ines. :


    Lieve Ivet

    Wat een leuk verhaal weer.

    Ik hoor dat je het erg naar je zin heb.
    Ga nog maar lekker genieten want het
    Gaat nu erg snel.
    Dikke dikke kus . Mams xxx

  • 13 April 2014 - 18:32

    Mia :

    hoi scati
    nu ff zo wat een mooie verhalen lees wel dat je t erg naar de zin hebt
    een echte juf hè
    je geniet er echt van zo te lezen
    wat me tegenvalt is dat je in de 1april grap trapt ha ha ze hadden je mooi tuk hè je
    nou night veel plezier en tot app maar weer doei scati
    lieve groet gerard en mia

  • 13 April 2014 - 18:57

    Bennie:

    Hoi Ivette

    Nu even een berichtje van je vader.
    Je vermaakt je prima zoals ik lees,en dat is fijn om te horen want straks als je thuis bent moet je weer vol aan de bak, dus geniet er maar van.
    Veel liefs van je paps en een paar dikke kussen.

    Doeiiii........xx

  • 14 April 2014 - 21:12

    Truus Van Schooten:

    Hay Yvette,

    Leuk om je te volgen. Wat belleef je veel. Geweldig. Geniet nog maar lekker van je reis.
    Groetjes en tot de volgende keer

    Wil en Truus

  • 15 April 2014 - 13:26

    Maria Borgonje:

    hoi Ivette, Wat geweldig en fijn om te horen dat je stage en Suriname zo leuk vind. Alweer op de helft, je kunt beginnen met aftellen. Maar eerst nog heerlijk van je vakantie genieten, Wij genieten van het timmeren van je Vader, de badkamer wordt denk ik op geknapt zo te horen. Dit weekend is het Pasen hier, dat wordt weer eieren eten, Doen ze dat daar ook???

    Ivette, het ga je goed en de lieve groetjes van Geert en Maria je buurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Raalte

Ivette

3 maanden SURINAME

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 9478

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 22 Mei 2014

SURINAME

Landen bezocht: